Leveranciers-login
Home
BLIJF OP DE HOOGTE
Ontvang onze nieuwsbrief en digitale magazine
Uw adres wordt nooit aan derden doorgegeven.
Lees onze privacyverklaring.

     

BEDRIJFSPAGINA

Log in
Laatste update: 14-10-2019
maXus media
TEL: +31 297 22 34 62
FAX: +31
Marktplein 2
1421AC   Uithoorn
Contact
+31 6 20 59 24 36
Dhr. Vincent Hentzepeter
redactie
+31 6 10 03 17 81
Dhr. Erik ten Haaf
sales manager
+31 316 22 71 55
Mw. Debbie van den Dool
sales binnendienst
+31 316 22 71 55
Mw. Marion van Sinderen
sales binnendienst
+31 53 434 45 66
Dhr. Piet van der Kooi
website, nieuwsbrief
+31 297 22 34 62
Mw. Doreen ten Haaf
administratie magazine
+31 53 434 45 66
Mw. Ingrid Vorselaars
administratie website
+31 88 110 20 28
Abonnee-service
Postbus 105
2400 AC Alphen ad Rijn
maXus media onderscheidt zich met een multimediale filosofie, waarbij magazines in print en online, elektronische nieuwsbrieven en een overkoepelende website portal elkaar versterken. Uniek is dat alle vakspecialistische content altijd beschikbaar is voor professionals en dat toeleveranciers hun eigen plek op het platform hebben waar zij hun producten, diensten en expertise kunnen etaleren.

De sterke interactie tussen beroepsbeoefenaren en aanbieders in de markt creëert synergie, want het spoort beide partijen aan kennis uit te wisselen. Dit biedt in de wereld van vakgerichte bedrijfsinformatie ongekende mogelijkheden voor contentmarketing. Aanbieders van producten en diensten kunnen gebruikers niet alleen heel gericht, maar ook via diverse media benaderen. Waardevolle content is voor iedereen direct zonder kosten toegankelijk en zit niet achter een (betaalde) portal die slechts voor een klein deel van de doelgroep openbaar is.

Het maXus media-model maximaliseert traffic en is het startpunt voor een multimediale strategie om zo veel mogelijk doelgroepen in de markt te bereiken.

Kort nieuws

DIY-mondkapjes: hybride stof beste keuze
DIY-mondkapjes: hybride stof beste keuze
Zelf mondkapjes maken vraagt om het gebruik van de juiste materialen om tot een zo hoog mogelijk beschermingsniveau te komen. Zo blijkt uit deze mindmap die communicatie-adviseur Hans Buskes ontwikkelde op basis van een wetenschappelijk onderzoek (scan Qr-code) en aanbevelingen van het Nederlands Normalisatie Instituut. In het onderzoek werden de materialen getest op deeltjes, aerosolen, kleiner dan 300 nanometer. Wat opvalt zijn de foutmarges. Die zijn vrij groot, omdat het om natuurlijke stoffen gaat. De belangrijkste conclusies zijn dat bij het zelf maken van mondkapjes 2 lagen beter werken dan 1, er beter geen ruimte tussen de lagen zit en dat de bescherming van katoen/flanel met 93 - 97% het beste scoort.
26-05-2020  |  631x  | 
TLR maakt plek voor nieuw Feyenoordstadion
TLR maakt plek voor nieuw Feyenoordstadion
TLR International Laboratories heeft een overeenkomst getekend met Stichting Gebiedsontwikkeling aan de Maas over het verplaatsen van het laboratorium voor de bouw van een nieuw stadion voor Feyenoord. Dit heeft TLR aan LABinsights bevestigd. Er is jarenlang onderhandeld over de verplaatsing van het contractlaboratorium, een complexe miljoenenoperatie. Volgens Radio Rijnmond moet TLR uiterlijk 2021 vertrokken zijn, zodat de grond in 2022 bouwrijp kan worden gemaakt. Over de precieze inhoud van de overeenkomst zijn geen details bekend gemaakt. Naar verluidt zijn er diverse locaties in beeld binnen de regio Rotterdam waar TLR naar uit kan wijken.
25-05-2020  |  051x  | 
Samen in ontwikkeling coronavirusvaccins
Samen in ontwikkeling coronavirusvaccins
Topsector Life Sciences & Health verstrekt 724.000 euro aan de ontwikkeling van vaccins tegen het huidige coronavirus en andere coronavirussen aan CoVax2-consortium. Dit is een publiek-private samenwerking tussen het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) en twee Leidse bedrijven, ISA Therapeutics en Immunetune. Het project combineert twee vaccinatietechnieken die elkaar versterken. De onderzoekers willen delen van het coronavirus gebruiken die het lichaam aanzetten tot de productie van antistoffen maar ook tot de productie van geheugen afweercellen, oftewel T-cellen. Zo kan het virus beter en sneller herkend en aangevallen worden door het afweersysteem. Nevendoel is het te ontwikkelen vaccin om immuniteit op te bouwen tegen andere leden van de coronavirusfamilie. Dit wil het consortium bereiken door zich, in tegenstelling tot andere vaccinatie-initiatieven, niet alleen te richten op het gebruik van de uitsteeksels van het virus. Volgens de onderzoekers is de
25-05-2020  |  083x  | 
Laat meer zien (35)

Insights

Testen, Testen, Testen Column Insights, Peter van Amsterdam
Testen, Testen, Testen
Column Insights, Peter van Amsterdam ‘Meten is weten’ is het adagium tijdens deze coronacrisis: eerst je gegevens verzamelen, voordat je actie neemt. Deze in laboratoriumwereld veel gebezigde zegswijze klopt volledig, maar niet altijd deugen de metingen. Wegen en volumes en tijd meten doet de mensheid al meer dan 4.000 jaar en we kunnen dat al enkele eeuwen heel betrouwbaar en precies uitvoeren. RT-PCR en serologie op een nieuw virus doen we pas een paar maanden. Nu er een nieuw besmettelijk en virulent virus op het wereldtoneel is verschenen is het dan ook niet meer zo simpel en duidelijk. Een deel van de bevolking en politiek roept: “Testen, testen, testen”, maar gaat vaak voorbij aan de vraag of je blootstelling of immuniteit voor het virus wilt meten. Met welke test? Van welke fabrikant? Op welke analyzer? Bij welke labs? Wie neemt verantwoording voor de testuitslag? Het aantal tests dat verschijnt is enorm. Begin april waren er al 230 aanvragen voor een spoedautorisatie bij de US FDA gedaan; twintig
25-05-2020  |  183x  | 
Overuren draaien in coronatijd editorial Vincent Hentzepeter, hoofdredacteur
Overuren draaien in coronatijd
editorial Vincent Hentzepeter, hoofdredacteur Afgaande op het nieuws houden laboratoria zich tijdens deze coronacrisis louter bezig met testen op COVID-19. Zoek in Google op ‘laboratorium’ en kies het ‘nieuws-icoon’ en er is vrijwel niets anders te vinden dan berichten over het coronavirus (en een foto van Trump hoog bovenaan). Ondertussen heeft een groot deel van onze branche niets met testen op corona van doen, maar ondervindt wel indirect de gevolgen – daarover zo meer. Eerst de zorg. Daar zijn tientallen laboratoria soms 24/7 in de weer met analyses op het nieuwe coronavirus. In medische labs heeft dan ook duidelijk een verschuiving plaatsgevonden naar deze bepaling. Ik sprak met het VieCuri MC in Venlo. Daar was het alle hens aan dek met het testen op SARS-CoV-2, wat op zich wel te doen was door uitval van de reguliere vraag. Met het leeglopen van de polyklinieken viel namelijk de dagelijkse onderzoekstroom weg en kwam er extra ruimte voor COVID-19-diagnostiek. In de farma is het druk, druk, druk. Zo
22-05-2020  |  074x  | 
COVID-19-testen niet aan te slepen editorial Vincent Hentzepeter, hoofdredacteur
COVID-19-testen niet aan te slepen
editorial Vincent Hentzepeter, hoofdredacteur Het nieuwe coronavirus heeft dan wel Europa, maar bepaald niet de laboratoria platgelegd. Toeleveranciers van gebruiksartikelen en diagnostica al evenmin. Medische labs hebben de bemonsteringscapaciteit moeten opschalen, producenten en distributeurs van disposables kunnen de vraag bijna niet aan. Om over de vraag naar sneltesten nog maar te zwijgen. De COO van Thermo Fischer Scientific wist zich na gesprekken met Trump verzekerd van een mega-order voor de net ontwikkelde corona-test die met spoed door de FDA gevalideerd is. Het gaat om 5 miljoen stuks die de Amerikaanse president zo’n beetje per decreet heeft besteld. Was het niet Trump die vlak voor het virus in Europa en de VS toesloeg, zei dat het allemaal wel meeviel met dat virus? Nou niet dus, hij moest zelf getest worden na contacten met besmette personen. De schade die het coronavirus berokkent aan de economie is fors, al zijn er ook sectoren die er garen bij spinnen. Het is de tragiek van elke crisis: de
10-04-2020  |  344x  | 
Laat meer zien (20)

Productnieuws

MAXUS MEDIA
LABinsights.net LABinsights.de LABinsights.nl
Ontvang onze nieuwsbrief
Nieuwsbrief archief
Volg ons
Linked
MAGAZINE
Abonneren
SERVICE EN CONTACT flag