Home
BLIJF OP DE HOOGTE
Ontvang onze nieuwsbrief en digitale magazine
Uw adres wordt nooit aan derden doorgegeven.
Lees onze privacyverklaring.

     

Insight
26-10-2018  |  257x
Deel dit bericht
Vincent Hentzepeter, hoofdredacteur

SWoT-analyse van de WoTS

Het was een prima beursweek

Het was volgens mij een prima beursweek, de beste in jaren. Van exposantenzijde waren de geluiden positief, al kan het volgens sommigen altijd beter in termen van leads en drukte. Ik was zelf blij dat het na 15:00 een stuk rustiger werd, dan konden we tenminste nog mooi foto’s maken!

Ik ben u nu nog mijn SWoT-analyse van deze WoTS verschuldigd. U weet wel, zo’n plot waarin u in de vier kwadranten de Strengths, Weaknesses, Opportunities en Threats noteert. Bijgaand mijn SWoT vanuit bezoekersperspectief. De S staat voor ‘Shop till you drop’. De Bijenkorf is er niets bij: wat een assortiment en wat een prijzen (alhoewel...). En alles ‘on trend’. Vervelend alleen van die verkoopmedewerkers die je willen overtuigen nu te beslissen, want ‘weg is weg’. En dan die adviezen. Alsof je je lab moet inrichten volgens de laatste mode. Hetzelfde apparaat met een rood in plaats van een zwart knopje, is dat nou innovatie?

Dan de W, die staat voor ‘Waste of time’. Het aanbod is zo overweldigend, en de stands zijn zo druk dat u door de bomen het bos niet meer ziet en slechts zere benen overhoudt aan het beursbezoek. U krijgt drankjes en koffie tot u een ons weegt, en maar wachten aan die balie, niemand die tijd heeft om u wegwijs te maken. Het ‘dagje uit’ wordt een ‘lange zit’ vol keuzestress. (Tip: bereid u voor op de beurs. Weet wat er te bieden is, maak afspraken en bezoek de WoTS op de dinsdag of andere dagen na 14:00, het is dan veel rustiger. Zo kunt u uw tijd nuttig besteden).

Dan de O, die staat voor ‘Off the record’. De WoTS biedt een uitgelezen kans om de laatste roddels te vernemen. De Privé is er niets bij. ‘Wist je al dat die salesmanager is weggekocht bij dat bedrijf en nu in een auto van € 80.000 zit. Eerst had hij niet eens een auto van de zaak!’. Of deze: ‘We hebben daar een mooi project binnen gehaald, vijftien ton, tonnetje onder de concurrentie, maar dat moet je niet opschrijven hoor!’. Onthullend en spraakmakend, dat is WoTS, de exclusieve details hoort u alleen op deze beurs.

Dan ten slotte de T, die staat voor ‘Time’, u heeft geen tijd. Die beursdag past niet in uw overvolle agenda. Bovendien, waarom zou u nog een beurs bezoeken in dit informatietijdperk, waarin alles wat nieuw is ook online staat en via nieuwsbrieven bij u binnenkomt? Op de hoogte blijven gaat net zo gemakkelijk vanachter de pc. U kunt uw kostbare tijd wel beter en slimmer besteden. Denkt u dat heus? U heeft toch geen tijd? Eén dag beursbezoek levert meer inzichten op dan een week achter de pc. U maakt contacten, legt dwarsverbanden en kunt de techniek bovendien voelen en ruiken. Zolang dat nog niet virtueel kan, houdt de beurs absoluut meerwaarde. Tot zover mijn SWoT-analyse van de WoTS.
 

Bedrijfsinformatie

MAXUS MEDIA
LABinsights.net LABinsights.de LABinsights.nl
Ontvang onze nieuwsbrief
Nieuwsbrief archief
Volg ons
Linked
MAGAZINE
Abonneren
SERVICE EN CONTACT flag